21 marca o godz. 18:00 w sali Gminnego Ośrodka Kultury w Herbach odbędzie się spotkanie z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach oraz Biura Projektów TRAKT sp. z o. o. sp. k. w sprawie opracowania Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie obwodnicy Blachowni i Herb w ciągu drogi krajowej nr 46.
Analizowane są trzy warianty:
WARIANT 1
długość obwodnicy ze względu na wariant zakończenia trasy wynosi odpowiednio: dla 1.1 około 11,71 km, dla 1.2 około 11,65 km, dla 1.3 około 12,21 km, dla 1.4 około 11,24 km.
Projektowana obwodnica rozpoczyna się w km około 172+500 istniejącej drogi krajowej nr 46. Następnie omija zabudowania miejscowości Herby od północnej strony by na dalszym odcinku ominąć zabudowania miejscowości Pietrzaki, Trzepizury i Ostrowy po południowej stronie.
WARIANT 2
długość obwodnicy ze względu na wariant zakończenia trasy wynosi odpowiednio: dla 2.1 około 12,11 km, dla 2.2 około 12,27 km, dla 2.3 około 12,83 km, dla 2.4 około 11,67 km. Projektowana obwodnica rozpoczyna się w km około 172+500 istniejącej drogi krajowej nr 46. Następnie omija zabudowania miejscowości Herby, Pietrzaki i Trzepizury od północnej strony by na dalszym odcinku ominąć zabudowania miejscowości Ostrowy po południowej stronie.
WARIANT 3
długość obwodnicy ze względu na wariant zakończenia wynosi odpowiednio: dla 3.1 około 11,74 km dla 3.2 około 11,81 km, dla 3.3 około 12,38 km, dla 3.4 około 11,23 km.
Projektowana obwodnica rozpoczyna się w km około 172+500 istniejącej drogi krajowej nr 46. Następnie omija zabudowania miejscowości Herby od północnej strony, by przed miejscowością Pietrzaki włączyć się w ślad istniejącej drogi krajowej nr 46, a następnie na dalszym odcinku ominąć zabudowania miejscowości Trzepizury od północnej strony by następnie ominąć zabudowania Blachowni po południowej stronie.
KONIEC OBWODNICY
zaplanowano w 4 podwariantach. Podwariant 1 - zakończenie na węźle Blachownia Autostrady A1, poprzez rozbudowę węzła. Podwariant 2 - zakończenie projektowanym rondem na istniejącej łącznicy węzła Autostrady A1. Podwariant 3 – włączenie do istniejącego ronda stanowiącego połączenie łącznicy węzła Blachownia z istniejącą drogą krajową nr 46. Podwariant 4 zakończenie projektowanym rondem na istniejącej drodze krajowej nr 46 około 0,5 km przed węzłem Blachownia.